Dystans121.41 km Czas06:45 Vśrednia17.99 km/h VMAX65.70 km/h
Dookoła Tatr: Svit‬ → ‪Nižná‬
Kategoria bikepacking
Trasa dookoła Tatr podzielona na trzy dni. Drugi dzień dużo lepszy od pierwszego. Nad Tatrami w ciągu dnia znów zaczęły zbierać się deszczowe chmury, ale nas nie dosięgły. Jechaliśmy w pełnym słońcu i cieszyliśmy się widokami.

Trasa drugiego etapu. Start w miasteczku Svit, stamtąd północnym skrajem Tatr Niżnych do Liptowskiego Mikulaszu. Potem przebijamy się przez góry Choczańskie i zjeżdżamy na Pogórze Orawskie. Stamtąd doliną rzeki Orawy jedziemy do wioski Nižná.

Widok na Tatry z samego rana. Na pierwszym planie osiedle Podskalka, należące do miasteczka Svit.

Widok na Tatry z szutrowej drogi do wioski Šuňava.

Tatry widziane z drogi do wsi Liptovská Porúbka poprowadzonej zboczem góry Selnice.

Droga do Liptovská Porúbka. Na wprost widać góry Zapač (884 m.n.p.m.) i Kaštieľske lazy (951 m.n.p.m.).

Jak są góry, to są i owce. To okolice wsi Malatiná.

Droga do wsi Pokryváč. Tu zaliczyliśmy całkiem solidny podjazd dziurawą drogą. Był tak stromy, że próbujący nas wyprzedzić samochód osobowy mielił kołami w miejscu, gdy zjechał z asfaltu. Potem był już spokojny, malowniczy zjazd widoczny na zdjęciu.

Niezwykły, Oravský hrad. To już końcówka dzisiejszej trasy.