Dystans319.19 km Czas15:38 Vśrednia20.42 km/h VMAX52.84 km/h
SprzętStevens Gavere Uczestnicy
Dookoła Zalewu Szczecińskiego XXL
Już kilka razy objeżdżałem dookoła Zalew Szczeciński, ale za każdym razem innym wariantem. Tym razem postanowiłem wyznaczyć trasę w wersji XXL, czyli nie tylko wokół samego zalewu, ale także wokół wszystkich cieśnin, które łączą go z morzem. W ten sposób trasa prowadziła aż do Wolgast w Niemczech, potem wybrzeżem morza do Świnoujścia i dalej do Dziwnowa. Dopiero stamtąd powrót do Szczecina. Jedziemy we dwoje: ja i basik.

Pogoda niezła, jedzie się dobrze. To okolice wioski Warsin.

Rzeka Uecker (Wkra) w Ueckermünde.

Ścieżka rowerowa do Bugewitz.

Anklamer Stadtbruch, bagna i wrzosowiska po zachodniej stronie zalewu. Te uschnięte drzewa to sprawka kormoranów, których mieszka tu cała masa.

Trasa wzdłuż morza wcale nie jest tak płaska, jakby się mogło wydawać.

A przejazd przez nadmorskie kurorty często kończy się przeciskaniem w tłoku innych rowerzystów lub prowadzeniem rowerów. Są tam strefy z zakazem jazdy i Niemcy bardzo tego pilnują.

Razem z tłumem rowerzystów wracamy do Polski.

Port jachtowy w Kamieniu Pomorskim. To już wieczór, do Szczecina wracamy nocą.